Maalissa ja voitto! / 12.6. -14.6.

 

12-14.6

Ja valasbongailun jälkimainingeissa matka jatkui huimaa vauhtia kohti maalilinjaa. Parhaimmillaan 45solmun tuulessa, 50 asteen kallistuskulmassa tehtiin ns. ”kryssisafkaa”, joka tarkoittaa kokin köyttämistä lieden eteen ja sipulin pilkkomiseen tarvitaan kolme henkeä (1 pitää sipuleista kiinni, 1 pilkkoo ja 1 on kuninkaallinen sipuliroskien kerääjä/lentävien sipulipalojen keräilijä)! Sipuli saatiin kattilaan, ruoka oli hyvää ja matka eteni 10-11 solmun vauhtia.

Maalilinja saavutettiin 11.6 klo 23.28 oman luokan ensimmäisinä lähes vuorokautta ennen muita!! Matka jatkui kohti Salemia, jonne saavuimme 12.6 iltapäivällä. Sataman suulla iski vastaan lämmin rintama, jolloin villakerrastot vaihtuivat shortseihin ja t-paitaan. Kuulimme, että sää oli epätavallisen lämmin tähän aikaan, eli toimme lämmön mukanamme (36 astetta, oli muuten kuuma!). Suomen kesään karaistuminen sai siirtyä taas parilla päivällä eteenpäin. Vastaanotto viranomaisten puolesta oli ystävällinen ja saimme tullimuodollisuudet hoidettua mallikkaasti ja rennossa hengessä vastoin odotuksia. Koska olimme edellä muita pienempiä veneitä, suihkut olivat Vahinen privaattikäytössä! Illalla suuntasimme paikalliseen pizzeriaan ja huurteiselle eli miehistö oli tyytyväinen.

13.6 sujui maissa ihastellen Salemia ja ihmetellen noitakauppoja joita on joka nurkalla. Loitsuja läheteltiin kotiin ja pohdittiin pitäisikö mennä tarot-lukijalle, niitäkin löytyy joka kulmalta.. Seurasimme myös muiden veneiden ”etenemistä” kylmä kokis kädessä, ilmeisesti tuuli on kadonnut liki kokonaan ja kilpakumppanit lilluvat tyvenessä kryssien väärään suuntaan.

14.6 kävimme aamupalalla paikallisessa kuppilassa syömässä vohveleita ja bageleita ameriikkalaiseen tyyliin. Ilma on viilennyt noin 25 asteeseen, eli täällä joutuu jo laittamaan pitkähihaista päälle!

Voitonhuuruisin terveisin,

hobitit (I), hujopit (II) ja torakat (III)

Kipparin PS. Kisan kokonaistilanne on päivittynyt hitaampien paattien edelleen taistellessa vastatuuleen maalilinjalle. 14. päivä aamulla näyttää varmistuneen, että olemme C/D-luokan ykkönen ja kokonaiskilpailussa neljänsiä, lisäksi tietysti ”line honours”, ensimmäisenä perillä. Huikea suoritus jota ei oikein vielä itsekään ymmärrä todeksi! Suurensuuri kiitos koko miehistölle ja Vahine-rouvalle joka toi meidän ylevän turvallisesti ja vauhdikkaasti uudelle mantereelle.